1) získání tureckého ID čísla – jedná se o daňově identifikační číslo, které jako vlastník nemovitosti a bankovního účtu musíte mít.
2) založení Vašeho bankovního účtu v turecké bance – jedná se o Váš účet, nikdo jiný na něj nemá přístup
¨3) sepsání smlouvy v tureckém a českém jazyce
4) zaslání finančních prostředků na Váš turecký účet
5) zahájení expertízy nemovitosti pro cizince – odhad nemovitosti ( je nutný při prodeji nemovitosti cizincům ) – 13.200 TRY
6) sepsání žádosti na vklad do katstru, překlad, objednání termínu na katastr – 3.500 TRY
7) přepis nemovitosti na katastru – 6.000 TRY – na přepis nemovitosti půjdete osobně s prodávajícím a překladatelem ( TAPU expert 2.500 TRY )
8) vydání llistu vlastnictví TAPU
9) zákonné pojištění nemovitosti – cena dle tartifu a hodnoty nemovitosti
10) přepis vody – složení depozitu cca 4.000 TRY – depozit jsou stále Vaše peníze
11) přepis elektřiny – složení depozitu cca 1.000 TRY – depozit jsou stále Vaše peníze
Všechny tyto kroky s Vámi bude řešit realitní makléř, nemusíte se tedy o nic starat, jen se musíte všeho zúčastnit.
Provize za zprostředkování nákupu nemovitosti náležící realitnímu makléři v Turecku jsou 4% z kupní ceny.